Konto

Õppetunnid Arhiiv

Blokid: blokkide loomine käsklusega Write Block

See harjutus eeldab harjutuse „blokkide loomine käsklusega Create Block“ eelnevat läbimist. Kasutame sama alusjoonist „Suvila seinad“ ning õpime blokkide loomist käsklusega Write Block.

Blokid: blokkide loomine käsklusega Create Block

Avame faili “Suvila seinad”, kus on kujutatud lihtsa hoone plaan nelja ukseavausega ning mille jaoks loome 900mm laiuse ukse bloki kasutades käsklust Create Block.

Blokid: üldine kirjeldus

Antud õppetükis räägime blokkidest üldiselt ja vaatleme blokkide liike ja nende loomise vahendeid. Tutvume Create Block ja Write Block meetoditega.

TAGASISIDE KURSUSELE 3DS Max e-kursus

Ootame 3DS Max’i kursuse kohta tagasisidet ja palume vastata järgnevatele küsimustele. Küsimusi kokku on 15.

Tagasiside e-kursusele

1Ootused kursusele
2Teema käsitlemise arusaadavus
3Üldine hinnang
  • Ootused kursusele


TEADMISTE KONTROLL 3DS Max e-kursus

Teadmiste kontrollil esitatakse 10 küsimust videotes räägitud 3DS Max’i teemadel. Eelnevate õppetundide lõpus on mõningatega neist küsimustest juba kohtutud. Testi läbimiseks on vaja õigesti vastata neist 7-le.

Tehtud video analüüs

Vaatleme eelmises tunnis renderdatud stseenist tehtud videot ning analüüsime seda. Nagu tavaelus ikka, leiame palju kritiseeritavat. Sooritame stseeni parandused. Näiteks kiirendame mõnede tegelaste liikumist. Animeerime ka kaamera. Tunnis kaasa tegemiseks…

Animeerimisoskuste süvendamine

Selles tunnis jätkame tegelaste-tegevuste animeerimist pisut detailsemalt. Uurime animatsiooni Modifier’i parameetritele ning animeerime ka ühe materjali Material Editoris. Viskame pilgu Curve editorile. Võtame ükshaaval ette animeeritavad tegelased oma stseenist ning…

Sissejuhatus animeerimisse

Tavaline animatsioon on max’is lihtne. Järgnevalt tutvumegi selle lihtsama poolega. Vaatleme tavalist key-animatsiooni ja path-constraint animatsiooni. Alustame sellest, et avame oma salvestatud stseeni sellest tunnist, kus vaatlesime Unwrap UV modifier’it.…

Renderdusmootorid

Tänapäeval on nõuded renderduste kvaliteedile kasvanud püstloodis, seda eriti realismi osas. 3DS Max on üks populaarsemaid 3D tarkvarasid, millele on arendatud plejaad erinevaid renderdusmootoreid. Kõik soetatavad renderdusmootorid on reeglina tasulised,…

Unwrap UVW

Kui UWV Mapping asetab tekstuuri geomeetriale, siis Unwrap UV on tööriist, mille abil kohendame geomeetria tekstuurile. Oma olemuselt kuulub see komplitseeritud tööriist arenenud kasutaja tööriistakomplekti. Baaskursuses jõuame vaid vilksamisi käsitleda…

Oskuste süvendamine. Object Paint

Parandame taimestiku väljanägemist, andes neile tekstuuri. Uurime haljastuse paljundamiseks stseenis Object Paint meetodit. Tunnis jätkame eelmises tunnis salvestatud stseeniga. Vajadusel võite avada faili Stseen_007.max. Tunni lõpptulemuse silmitsemiseks võib avada faili…

Multisub Object materjalid, päikesevalgus

Tunnis avaneb meile arusaam Multisub-object materjalidest. Selgub täpsemalt, milleks on teinekord kasulik anda objekti polügoonidele Material ID. Samuti on tulnud aeg teha paar proovirenderit, sest kuidas muidu oma uusi materjale…

Materjalid

Tutvume pinnamaterjalidega 3DS Max’is. Vaatleme Slate Material Editor’i ning asume loodud materjale jagama oma objektidele. Tööks vajalikud tekstuurid (jpg ja png) leiduvad samas kaustas, mille varem alla laadisite konteinerist Moodul-03.zip.…

Stseeni koostamine

Oleme varasemalt mudeldanud hoone, taimed ja karaktertegelase. Koostame neist uue stseeni ning täiendame seda, lisades maapinna jm elemente. Organiseerime stseeni nii, et seda oleks edaspidi kergem hallata. Tunniks on vajalik…

Koordinaatide süsteem

Koordinaatide süsteeme võib olla mitmeid: View, World, Local jne. Uurime, mis on vaatepõhise-, maailma- ja kohaliku koordinaadistiku erinevus. Kaasa töötamiseks võib avada faili tund-12.max

Objekti südamik – Pivot Point

3DS Max’is on igale objektile antud selline sisemine punkt, mille abil ta registreerib oma asukoha ruumis ning mille ümber ta pöörab. Selle nimi on PIVOT POINT. Uurime objekti Pivot Point’i…

Ehitame 3D karaktermudeli

Kasutame tunnis ära eelmistes tundides õpitut ning valmistame oma tulevase animatsioonistseeni jaoks ühe tuntud tegelase. Soovitav on tööd alustada tühjast stseenist. Tunni resultaadi silmamiseks võib avada faili tund-10.max. NB! Käesoleva…

Töö joon-objektidega

Tutvume 3D-objektide valmistamisega-moodustamisega joon-objektidest. Võimalusi on siin palju, vaatleme mõnda meetodit, mida saab hiljem ära kasutada. Kaasa töötamiseks sobib uus tühi stseen.

Polügoon-mudeldamine

Õpime polügoon- ehk box-mudeldamise algeid. Valmistame ühe majakese hilisemaks kasutamiseks. Kaasa töötamiseks sobib fail: Tund-08.max

Modifier’id

Tutvume tähtsa osaga 3DS Max mudeldamisprotsessis – Modifier’itega. Ehitame tulevasse animatsiooni-stseeni taimestiku elemendid. Kaasa töötamiseks võiks avada faili: Tund-07.max