Alates septembrist ei toeta Autodesk enam 2010 ja vanemate versioonide ning alates 2021 märtsist ei toetata ka enam 2011 versioonide aktiveerimist.
Muutused on osa Autodeski pikemast strateegiast, mille käigus lõpetatakse aktiveerimistugi järk-järgult kõigile versioonidele, mida Autodesk enam ametlikult ei toeta. Ametliku toe puudumine tähendab, et puudub tehniline tugi, tarkvarale ei tehta enam uuendusi (sealhulgas ka operatsioonisüsteemi uuendustega kohanemiseks vajalikke värskendusi) ega ka veaparandusi. Vaata siit Autodeski täpsustust muutunud reeglite kohta.
Milliseid versioone Autodesk toetab?
Kõigil Autodeski lepingulistel partneritel on võimalik kasutada hetkel kehtivast varasemaid versioone, millele Autodesk annab ametlikku tuge. Reeglina antakse tuge kuni 3 aastat varasematele verioonidele. Vaata siit nimekirja varasematest toodetest, mida Autodesk hetkel ametlikult toetab.
Kas ilma toeta versioone saab endiselt kasutada?
Autodeski lepingulised kliendid saavad endiselt kasutada ka ilma toeta varasemaid versioone. Samuti ka lepingu lõpetanud püsilitsentside omanikud võivad kasutada versiooni, mis jäi neile lepingu lõppemisel. Sellisel juhul tuleb küll arvestada, et tarkvaral puuduvad tehnilised uuendused ja veaparandused, mis võib kujutada endast turvariski. Samuti tuleb arvestada, et alates septembrist 2019 ei saa vanemaid kui 2010 versioone enam vajadusel uuesti aktiveerida (näiteks uude arvutisse paigaldades). Ka Microsoft on teatanud, et lõpetab Windows 7 toe 14. jaanuaril 2020.
Mis oleks parim võimalus hankida ametliku toega tarkvara?
Kui omad sobivat aegunud tarkvara püsilitsentsi (aastast 1998 – 2019), saad selle kuni 25. oktooober 2019 vahetada näiteks AutoCAD®, Revit®, Inventor®, 3ds Max® või mõne muu Autodeski toote tellimuse vastu 20% soodsamalt. Loe täpsemalt kampaania tingimuste kohta.