Konto

Brand-image-02

Autodeski info – aprill 2025

Autodeski info

Aprill 2025 ülevaade uuendustest

Alljärgnevalt anname ülevaate peamistest uuendustest, mis puudutavad nii Autodesk konto turvalisuse tõhustamist, suhtlemist Autodeski toega, pakkumiste mustandeid ja M2S tellimuste hinnatõusu. Järgmisel korral toome uudiseid tarkvara 2026. aasta versioonidest. Sel aastal on muudatusi üksjagu.

1. Turvavärskendus: E-posti teel saadetava ühekordse koodi (OTP) juurutamine

Autodesk viib sisse 2-astmelise kontrolli (2-Step Verification) täiendused alates 22. aprillist:

  • Kliendil, kes kasutab juba ühte sisselogimise (SSO) või muud kahesammulist lahendust (2FA), muutusi ei tule;
  • Ühekordne turvakood (OTP) saadetakse kasutaja registreeritud e-posti aadressile;
  • Koodi on vaja siis, kui sisenete Autodeski kontosse uutest või tuvastamata seadmetest.
  • Seadet saab usaldada kuni 90 päevaks, mille jooksul uut koodi ei küsita.

Uus turvameede aitab kaitsta volitamata juurdepääsu eest, pakkudes seejuures mugavat kasutuskogemust klientidele, kes logivad sisse oma tuttavatest seadmetest.

2. Suhtlemine Autodeski toega ehk Case Management uuendused Autodeski iseteeninduses

Kliendid on palunud täiendada Case Management funktsionaalsust. Need soovid on nüüd ellu viidud. Contract Manager saab nüüd määrata kontole case viewers (juurdepääsuõigusega vaatajad), kellel on õigus:

  • Näha kõiki konto juhtumeid (cases)
  • Lisada juhtumitele kommentaare
  • Sulgeda juhtumeid

3. Tarkvara tellimusel muutus pakkumise mustandi (Draft) märgistus

Kui tellite Usesoftist Autodeski tarkvara pakkumise ainult hinnainfo saamiseks, siis puudub sellel Buy nupp ja taustal on kuvatud Draft. Selle pakkumise alusel ostu vormistada ei saa. Ja pole mõtet vist lisada, et mustandi alusel ei maksa ka tellimuse eest tasuda.

4. Hinnamuudatused M2S ja TNU tellimuste pikendamisel

Move to Subscription (M2S) ja Transition to Named User (TNU) on spetsiaalsed soodustusega programmid, mille osas tulevad järgmised muudatused:

  • 5% hinnatõus alates 7. maist 2025
    • Tellimuste uuendamise hind tõuseb 5%.
    • Autodesk on lubanud neid soodushinnaga pakkumisi tõsta maksimaalselt 5% võrra üle aasta kuni 2028. aastani.
  • Alates 10. maist 2025 ei saa neid sooduslitsentse pikendada enam mitmeks aastaks korraga.
    • Neid soodustingimustel litsentse saab peal 10. maid pikendada vaid aastaks;
    • Mitmeaastased lepingud muutuvad alates 10. maist pikendamisel automaatselt aastasteks;
    • Mõjutatud kliente teavitatakse e-posti teel.

M2S ja TNU programmid loodi 2018. aastal, et soodustada kasutajakesksete (named-user) litsentside omaksvõttu. Soodustused on olnud märkimisväärsed ning isegi koos hinnatõusuga jääb soodustus endiselt olulisel määral klientidele kasulikuks.

5. Uue ostuprotsessiga seotud soovitused

Autodesk on muutnud oma ostuprotsessi (Lähemalt loe: Autodesk muudab kliendi ostukogemust). Enamik tehinguid sujub tänasel päeval edukalt, kuid siinkohal uuesti viide juhendile https://usesoft.ee/juhendid/#1743503296730-fc574e6b-f090 ja mõned soovitused tõrgeteta tööks:

  • Automaatne pikendamine ON/OFF (Auto-Renew)
    Uutel ja pikendatavatel litsentsidel on vaikimisi märgitud automaatne pikenemine. See tähendab, et tellimuse lõppedes saadetakse kohe uus arve. Kuigi automaatselt pikendatud tellimuse saab 30 päeva jooksul tühistada, soovitame neil, kes soovivad ise pikendamise üle otsustada, märkida seades auto-renew OFF;
  • Tellimuse vormistamisel mitte tasuda pakkumise (Quote) alusel
    Pakkumine tuleb vormistada tellimuseks ja tasuda Autodeski arve alusel (või kasutada maksemeetodina kaarti või paypal lahendust);
  • Tellimuse vormistamisel viia protsess lõpuni
    Peale Review order nuppu on vaja kindlasti vajutada ka Submit order, vastasel juhul tellimus ei jõustu. Kaardi info sisestamisel maksevahendina kontrollitakse kaardi kehtivust, aga see pole veel ostu sooritamine.
  • Ärge kasutage Eestis direct debit maksevarianti
    Kuigi see tundub algselt töötavat, selguvad hiljem maksega probleemid, mistõttu soovitame seda mitte kasutada.

NB! Soovitame endiselt ka kõige ladusamate digioskustega klientidel kasutada nii pikendamisel kui uute litsentside hankimisel Usesofti poolt loodud pakkumisi, sest suure tõenäosusega on need kõige sobilikumad ja hilisematele võimalikele küsimustele vastamine kulgeb sujuvamalt.

6. Meeldetuletus Autodeski litsentsireeglite kohta

Autodesk võtab oma tarkvaraõiguste korrektset kasutamist väga tõsiselt ning mitmed ettevõtted on juba saanud järelepärimisi litsentsikasutuse kohta. Seega palume:

  • Kasutajapõhised litsentsid
    • Kontrollige, kas litsentsid on määratud nimeliselt konkreetsetele kasutajatele.
    • Soovitavalt võiks Windowsi kasutajakonto (sh koduarvutis) nimi olla sarnane kontoga, millega Autodesk tarkvara aktiveeritakse.
  • Püsilitsentsid
    • Kasutusõigus on ainult ühele viimasele lubatud versioonile ning ainult ühes arvutis (välja arvatud, kui litsentsitingimused lubavad teisiti).
    • Kui püsilitsentsilt tellimuspõhisele süsteemile on üle mindud, kontrollige, kas ka aktiveerimine on seadistatud toimuma sisse logimisega.
  • EDU vs ärilitsentsid
    • Ei ole lubatud kasutada sama arvutit hariduslitsentsi ja ärilitsentsi tarbeks. Veenduge, et need oleksid rangelt eraldatud.
  • Kasutusõiguse andja vastutus
    • Litsentsi ostja vastutab, et volitatud kasutajate tarkvarakasutus on kooskõlas Autodeski tingimustega.
    • Kui kasutaja koduarvutis on mõni muu (ebaseaduslikult hangitud) töörist, võib see litsentsi kasutajale andjale tekitada kohustusi.

Küsimuste korral võtke julgelt ühendust Usesofti meeskonnaga. Oleme alati valmis nõu andma ning aitame teil leida parimad lahendused, et Autodeski tarkvara kasutus püsiks sujuv, turvaline ja vastaks kõikidele litsentsitingimustele.

Kokkuvõtte koostas Kristel Uibo

BIM seminar_Tiit Tamme_035

Kristel Uibo

Usesoft AS,
projektijuht

+372 6 305 105
[email protected]

Infopäring

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.