Konto

autodesk-3ds-max-badge-1024

3DS Max 2022 – mis on uut?

Suurimad täiendused on seekord Editable Poly modifier’i osas. Mõned neist lisanditest on sedavõrd vajalikud, et siirdumine uuele versioonile on ka kahtlevale kasutajale ebatavaliselt kiire. Neist lähemalt allpool. Kontrolli ekraanitoimingute üle on täiendatud. Renderdamiskiirust on tõstetud. Pakis olev Arnold-render-mootor baseerub versioonile 6.2.0.0. Parandatud on tarkvara üldist turvalisust.


Edit Poly Modifier

Smart Extrude toiming valitud polügoonidele töötab nüüd Shift+Drag’ides ka negatiivses suunas jättes enda taha korrastatud geomeetria, ehk näiteks kui seina välispinnas on akna kontuurid, saab sissepoole extrude’des läbistada ka sisemise seinapinna, järele jääb puhas akna-ava. Toimingut alustanud polügoon eemaldatakse stseenist. Paralleele saab tõmmata Boolean-toiminguga, ainult et nüüd töötab see ühe liigutusega.
Sama suurepäraselt toimub valitud polügooni kohtumine vastaspinnaga, misjuhul kokku puutuvad pinnad ühendatakse omavahel sarnaselt union toiminguga boolean’is.
Rõhutada tuleks asjaolu, et manipuleeritud resultaat on alati geomeetriliselt korrektne.

Muud täiendused

Slice modifier võimaldab nüüd lõigatud pindade sulgemist (ja seda ka erineva materjaliga, NB! arhitektid), kasutada radial slice’i, mis annab kontrolli lõikepinna algus- ja lõppkraadideks silinderjat vormi lõigates.

Ühendades selle parandatud Symmetry modifier’iga saame tunduvalt kergendada keeruliste vormide mudeldamist. Symmetry modifier võimaldab nüüd samaaegselt mitme telje kasutamist. Enne saime sama tulemuse läbi mitme modifier’i.

Relax modifier sisaldab nüüd võimalust kasutada Preserve Volume omadust, mis on hea palju keerulisi detaile sisaldava geomeetria korral.

Extrude modifier on nüüd palju kiirem, samuti on parandatud arvutuste täpsust ning kiirust objekti kaanetamisel.

Bake to Texture on saanud mitu uut eelkonfigureeritud tekstuuritüüpi.

Arnold renderer’iga kaasa tulev oma renderdus-aken on saanud juurde stabiilsust ning parandatud on kasutusliidest. Peale esmast renderdust võime reaal-ajas sisse või välja lülitada valgusteid (Arnold Light Mixer), katsetada erinevaid materjale jne.

Viewport ehk ekraanil oleva geomeetria töörenderdus on saanud juurde Ambient occlusion seadistused, samuti võimaldab nupukombinatsioon Ctrl+Space avada hõljukakna raamistuseta kogu ekraani suuruses, sobib hästi presentatsioonide ajal.

Kellel on õnne omada uusi Nvidia 30.-nda sarja graafikakaarte saavad nautida pea-reaalajas ekraanipilti kogu oma realistlikus ilus.

Security Improvements. Kasutusturvalisust on tõstetud lisades tarkvarasse kaitse MAXScript, Python või .NET halvaloomuliste skriptide vastu. See võib juhtuda kui avada tundmatutest allikatest pärit max-faile. Samuti on lisatud tõrjetööriist Scene Security Tool pahvara eemaldamiseks.

Peale paari nädalast kasutamist tundub uus max krapsakam nii kasutuses kui avanemisel võrreldes 2021’ga. See võib muidugi muutuda, aga täna nautigem!

Ivo-Ott Hirvesoo
Autodeski ametlik instruktor
Telli uus 3S Max või katseta prooviversiooni!


Ivo-Ott Hirvesoo on lõpetanud Kunstiülikooli arhitekti erialal. Ta on töötanud arhitektina kui ka visualiseerijana mitmetes ettevõtetes nii Eestis kui Soomes. Lisaks Usesoft’ile annab ta loenguid ka Tallinna Tehnikakõrgkoolis arhitektuuri eriala tudengitele.

Loe lähemalt 3DS Maxi kursusest