Subscription on mõiste, mis tarkvaraäris leiab üha enam kasutust. Kõige lihtsamalt tähendab see tellimust. Just nii, nagu ajalehe või ajakirja puhul.
Subscription on teenus, mille kasutamise eest kasutaja maksab tasu vastavalt perioodile, mil seda soovitakse tarbida. Teenuseks võib olla tarkvara litsentsi kasutamine, uute versioonide tellimus, pilveteenused, tehniline tugi, laiendatud litsentsiõigused jpm. Subscription ei ole Autodeski leiutis ja seda kasutavad väga paljud: Microsoft Office 360, DropBox, viirusetõrjed, Adobe Creative Cloud, Spotify, kui tuua vaid mõned tuntumad näited.
Autodesk on läinud üle tarkvara tellimusmudelile ning alates 01.02.2016 on kadunud võimalus osta uusi üksiktoodete püsilitsentse. Kui sul on püsilitsents ostetud enne 01.02.2016, siis selle kasutusõigust ära ei võeta. Kui antud litsentsiga on seotud Maintenance Subscription ehk versiooniuuenduste ja toe ettetellimispakett, siis sellega ei juhtu ka mitte midagi – kõik õigused ja teenused töötavad edasi. Samuti saab Maintenance Subscriptioni lepingut pikendada ka tulevikus. Autodeskil ei ole hetkeseisuga plaanis seda teenust sulgeda.
Loe tellimuse kohta lähemalt Autodeski kodulehelt