Konto

Tarkvara tellimus ehk Subscription

Üldist

Mis on tarkvara tellimine?

Subscription on mõiste, mis tarkvaraäris leiab üha enam kasutust. Kõige lihtsamalt tähendab see tellimust. Just nii, nagu ajalehe või ajakirja puhul. Tegemist on teenusega, mille puhul kasutaja maksab tasu vastavalt perioodile, mil tarkvara soovitakse tarbida. Teenus susaldab tarkvara litsentsi, uuenduste, pilveteenused ja tehnilise toe kasutamist, jpm.

Mis tarkvara saab tellida?

Autodesk on täielikult läinud üle tarkvara tellimusmudelile ning alates 01.02.2016 on kadunud võimalus osta uusi üksiktoodete püsilitsentse.

Mis perioodiks saab kasutada tarkvara tellimust?

Tarkvara saab edasimüüja kaudu tellida üheks või kolmeks aastaks. Tellimus või rendiperioodi saab vajadusel pikendada sama ajaühiku võrra.

Mis teenused või lisad kaasnevad tellimusega?

Tellimuse hinna sees on praktiliselt samad hüved, teenused ja õigused, mis kaasnevad Maintenance Subscriptioni paketiga koos ostetud püsilitsentsiga. St kasutaja saab ligipääsu Autodeski pilveteenustele, tarkvaralisadele jne. Samas ei ole rendilitsentsi puhul litsents seotud arvutiga, vaid kasutajaga. See annab kasutajale võimaluse tarkvarale ligi pääseda sealt, kus ta parasjagu asub.

Millal tellimus algab?

Tellimus algab siis, kui klient saab Autodeskilt vastava kinnitusega e-maili. Nt kui tellimus esitatakse edasimüüjale 1. detsembril 2014. a. ja kinnitus Autodeskilt tuleb samal päeval, siis algusajaks loetakse 1. detsember 2014. a.

Mida tähendab nimeline kasutaja (named user)?

Autodesk on loonud identiteedil baseeruva süsteemi, mis loob ja hoiab seosed kasutaja Autodeski konto (nimetatakse tihti ka Autodesk ID, User ID) ja Autodeskist litsentseeritud varade (tellimus pilveteenused jms) vahel. Tellimuse puhul on kasutaja ja litsentsi vahel 1:1 suhe. Kasutaja ei tohiks oma kasutajakonto andmeid (parool) teistele jagada.

Küsimused ja vastused

Kas ma pean olema internetiga ühenduses kogu aeg?

Ei pea. Tarkvara saab töötada ühenduseta kuni 30 päeva. Selle aja jooksul peaks vähemalt korraks arvuti internetiga ühendama. Peale 7-päevast ühenduseta tööd kuvatakse selle kohta ka meeldetuletus.

Kas tarkvaratellimuse puhul asub pilves või minu arvutis?

Tarkvara asub (installitakse) sarnaselt püsilitsentsiga kasutaja arvutis.

Kas tellimuslitsentsiga tarkvaraga loodud failid erinevad kuidagi püsilitsentsiga tehtud failidest?

Ei.

Kas tellimuslitsentsiga tarkvara kasutajal on õigus kasutada ka tarkvara eelmisi versioone?

Subscriptioni kliendi õiguste hulka kuulub õigus kasutada kuni kolm versiooni vanemat tarkvara. Tellimuslitsentsiga tarkvara puhul on see sama, kuid hetkel pakutakse ainult neid versioone, mis on Subscription süsteemis olemas olnud. Kuna Subscription funktsionaalsust hakati pakkuma alles versiooni 2014 ajal, siis vanemaid ei pakuta.

Kas olemasoleva püsilitsentsi saab vahetada Subscription-i vastu või vastupidi?

Kuni 2020. aasta mai kuuni. Juhul, kui on olemas kehtiv Maintenance leping.

Kas tellimuslitsentsi saab ühelt firmalt teisele üle kanda?

Ei. Autodesk võib teha erandi seotud ettevõtetele.

Kuidas käituda, kui tellimusperiood lõpeb, kuid mul on vaja tööd jätkata?

Võta juba enne perioodi lõppu ühendust edasimüüjaga, kelle kaudu saab tellida telllimusperioodi pikenduse. Süsteem on sarnane Maintenance Subscriptioni süsteemiga. Ka Autodesk saadab kasutajale meeldetuletusi tellimusperioodiperioodi lõppemise kohta.

Kuidas tellida tellimusperioodile pikendust, kui periood on läbi saanud?

Tellimusperioodi taastamine ei ole võimalik, kuid saad alati alustada uue tellimusega. Võta selleks edasimüüjaga ühendust.

Kas tarkvara installimeediat DVD/USB kujul on võimalik saada?

Tellimuslitsentsidele seda võimalust ei pakuta.

Comments are closed.

Massive Presence Website