Infotund: Mida toob Autodeski ostukogemuse muudatus?
Kristel Uibo, Usesoft AS
Alates 16. septembrist 2024 jõustub Autodeski uus ostumudel, mis muudab tarkvara ostuprotsessi sujuvamaks ja kiiremaks. Viimane päev vana süsteemi järgi tellimuste tegemiseks on 6. september 2024.
4. septembril korraldas Usesoft AS infotunni olulisematest teemadest, mida tuleks teada seoses Autodeski uue süsteemiga. Infotund toimus kolmapäeval, 04.09.2024 kell 11:00-11:30 ning viidi läbi Microsoft Teams keskkonnas.
Infotunni transkriptsiooni kokkuvõte:
Räägime täna Autodeski poolt tehtavatest muudatustest ostukogemuses. Mina olen Kristel Uibo ja see on juba teine kord seda esitlust teha, sest huvi on olnud suur. Ootame teie küsimusi pärast esitlust ja loodetavasti on neid palju. Alustan sellega, mis ei muutu, kuna paljud päringud on tulnud ja osad inimesed on segaduses.
Mis jääb samaks: Usesoft jääb endiselt teie partneriks ja aitab üleminekut sujuvamaks muuta. Samuti jääb avaliku sektori müügimudel kehtima – see hõlmab riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutusi, koole, haiglaid, riigiettevõtteid jne. Nendele jääb kehtima kaks müügimudelit: uus mudel ehk otse maksmine Autodeskile ja endine mudel edasimüüjale tasumisega. Lisaks jääb kõigi jaoks kehtima edasimüüja kaudu soetamise meetod ka mõndade üksikute toodete puhul.
Mis siis muutub? Muutub ostuprotsess. Praegu on see üsna pikk ja kohmakas, kuid edaspidi muutub sujuvamaks. Tulevikus küsite pakkumise partnerilt, partner aitab leida lahenduse, edastab pakkumise päringu Autodeskile, kes saadab pakkumise koos makselingiga kliendile. Klient maksab otse Autodeski iseteeninduses ja saab seejärel tarkvara kasutada. Muudatused toovad kaasa personaalsema ostukogemuse.
Hinnad muutuvad prognoositavamaks ja ühtlasemaks. Uues süsteemis on siiski võimalus teha päringuid ja saada eripakkumisi. Partneri soodustusi enam ei tule, kuid süsteem pakub endiselt soodustusi. Iseteeninduskeskkond muutub mugavamaks ja seal saab teha rohkem toiminguid kui praegu.
Millal muutus jõustub? Muudatus jõustub Euroopas 16. septembril. Mudelit on juba testitud Kanadas, USAs, Austraalias ja hakatakse rakendama ka Jaapanis. Autodeskil on kogemusi selle süsteemiga ja protsess muutub järjest lihtsamaks nii edasimüüjatele kui kasutajatele.
Kuidas see protsess välja näeb? Alates 16. septembrist toimub järgmine protsess: klient küsib partnerilt pakkumise, partner edastab pakkumise päringu Autodeskile, kes saadab hinna e-posti teel kliendile. Kui pakkumisi saab palju, kaalume ka vahepealsete mustandpakkumiste saatmist. Pärast tasumist saab klient jätkuvalt tuge partnerilt.
Kuidas käib pakkumise küsimine Usesoftist? Nagu ikka, saab seda teha telefoni, e-posti või e-poe kaudu. Autodeski pakkumine tuleb e-posti teel ja on üldiselt kehtiv 30 päeva. Kui te ei soovi e-mailis linki vajutada, võite logida otse Autodeski iseteeninduskeskkonda ja leida pakkumise sealt.
Maksmisvõimalused Eestis on krediitkaart, deebetkaart, PayPal ja arve. Kui varem kehtis Autodeski krediidikontroll ja 1000-eurone limiit, siis nüüd need piirangud kaovad. Arvele saab lisada ka oma ettevõtte ostunumbreid ja muid vajalikke detaile.
Kui makse on tehtud, saab kohe tarkvara kasutusele võtta. Iseteeninduskeskkonnas saab tellimusi muuta, näiteks litsentse vähendada või lisada. Kui lisate litsentse ise, mitte partneri kaudu, siis partner neid ei näe ja teid aidata ei saa. Tellimuse perioodi saab muuta alates järgmisest pikendamise hetkest. Uued litsentsid jõustuvad kohe, kuid litsentside vähendamised jõustuvad pikendamise ajal.
Tuleks meeles pidada, et kõik uued tellimused on automaatselt seadistatud pikenema, nii et kui te seda ei soovi, tuleb autorenew funktsioon välja lülitada.
6. september on viimane päev vana süsteemi järgi tellimuste tegemiseks.
Muudatused jõustuvad 16. septembril. Pärast seda saavad kõik uued tellimused toimuda ainult uue nn Agency mudeli alusel. Kui te soovite vana süsteemi alusel tellimusi pikendada või uusi litsentse soetada, siis tehke seda varakult, sest 6. september on viimane kuupäev.
Kui teie ettevõttel on erinõuded hangetele, siis tuleks need üle vaadata ja vajadusel Autodesk tarnijaks määrata, et ostuprotsess oleks sujuv.
Samuti on soovitav mõelda maksemeetodi peale, mida edaspidi kasutada. Kas soovite kasutada krediitkaarti, deebetkaarti, PayPali või arve alusel tasumist. Uues süsteemis on arve alusel maksmine tehtud oluliselt lihtsamaks ja ma usun, et enamus ettevõtteid eelistab arve alusel tasumist. Väärib märkimist, et arve alusel saab tasuda ainult läbi iseteeninduskeskkonna või partnerite pakkumiste kaudu. Autodeski e-poes arvega tasuda ei saa.
Transkriptsiooni lõpp