Konto

Tarkvara tellimus ehk Subscription

Üldist

Mis on tarkvara tellimine?

Subscription on mõiste, mis tarkvaraäris leiab üha enam kasutust. Kõige lihtsamalt tähendab see tellimust. Just nii, nagu ajalehe või ajakirja puhul. Tegemist on teenusega, mille puhul kasutaja maksab tasu vastavalt perioodile, mil tarkvara soovitakse tarbida. Teenus susaldab tarkvara litsentsi, uuenduste, pilveteenused ja tehnilise toe kasutamist, jpm.

Mis tarkvara saab tellida?

Autodesk on täielikult läinud üle tarkvara tellimusmudelile ning alates 01.02.2016 on kadunud võimalus osta uusi üksiktoodete püsilitsentse.

Mis perioodiks saab kasutada tarkvara tellimust?

Tarkvara saab edasimüüja kaudu tellida 3 kuuks e kvartaliks, üheks aastaks, kaheks aastaks või kolmeks aastaks. Tellimus või rendiperioodi saab vajadusel pikendada sama ajaühiku võrra.

Mis teenused või lisad kaasnevad tellimusega?

Tellimuse hinna sees on praktiliselt samad hüved, teenused ja õigused, mis kaasnevad Maintenance Subscriptioni paketiga koos ostetud püsilitsentsiga. St kasutaja saab ligipääsu Autodeski pilveteenustele, tarkvaralisadele jne. Samas ei ole rendilitsentsi puhul litsents seotud arvutiga, vaid kasutajaga. See annab kasutajale võimaluse tarkvarale ligi pääseda sealt, kus ta parasjagu asub.

Millal tellimus algab?

Tellimus algab siis, kui klient saab Autodeskilt vastava kinnitusega e-maili. Nt kui tellimus esitatakse edasimüüjale 1. detsembril 2014. a. ja kinnitus Autodeskilt tuleb samal päeval, siis algusajaks loetakse 1. detsember 2014. a.

Mida tähendab nimeline kasutaja (named user)?

Autodesk on loonud identiteedil baseeruva süsteemi, mis loob ja hoiab seosed kasutaja Autodeski konto (nimetatakse tihti ka Autodesk ID, User ID) ja Autodeskist litsentseeritud varade (tellimus pilveteenused jms) vahel. Tellimuse puhul on kasutaja ja litsentsi vahel 1:1 suhe. Kasutaja ei tohiks oma kasutajakonto andmeid (parool) teistele jagada.

Install ja töö alustamine

Kuidas ma alustan tööd, kui olen litsentsi tellimud?

1. samm: logi sisse iseteenindusse

Peale ostu sooritamist saad Autodeskilt e-maili, milles on toodud link sinu Autodeski kontole sisenemise lehele. Logi sisse kasutades oma kasutajanime ja parooli (või ajutist kasutajanime ja parooli, mis esmaregeistreerumisel luuakse).

https://accounts.autodesk.com

Autodesk Account sisenemine

2. samm: Tarkvara allalaadimine ja install

Peale sisenemist klikka ülemises menüüs kirja „MANAGEMENT“.

Avaneval lehel on üles loetud kõik tooted ja teenused, mida oled Autodeskilt ostnud või mille kasutajaks/administraatoriks sind on määratud.

Leia nimekirjast vajalik toode ning vajuta „Install Now“ (valida on ka „Download Now“ ja Browser Download“). Järgnevalt vali sobiv versioon ning 32 või 64bit vastavalt operatsioonisüsteemile.

Rendilitsentsi install

Peale allalaadimist tuleb tarkvara install teha nii nagu seda tehakse püsilitsentsi korral.

3. samm: tellimuslitsentsi kasutamine

Kui tarkvara on installitud, siis esmasel käivituse palutakse sisse logida. Sisene teenusse/tarkvarasse oma Autodeski kontoga. Järgnevatel kordadel seda enam ei nõuta.

Soovi korral võid tarkvara ka teistesse arvutitesse installida. Arvutit vahetades pead iga kord sisse logima ning eelmisest asukohast logitakse sind välja.

Kust leian oma toote seerianumbri (serial number) ja tootevõtme (product key)?

Üldiselt peaks süsteem need sinu eest ise sisestama, kuid võib olla juhuseid, kus neid ikkagi küsitakse. Siis tuleb toodete ja teenuste lehel vastav tooterida laiendada rea ees oleva nooleikooni kaudu.

Rendilitsentsi seerianumber

Kasutajate haldus

Lihtsamal juhul seotakse tellimus konkreetse lõppkasutaja kontoga ja antud isik saab ühtlasi ka lepinguhalduriks (Contract Manager), kellel on ainukesena ligipääs litsentsihaldusele. Suuremates firmades, kus litsentse ja töötajaid on rohkem võib selline variant olla problemaatiline. Näiteks ei pruugi litsentsi kasutaja olla seotud tarkvara ostmise ja litsentsi pikendamisega seotud otsustega. Mis saab siis, kui tegemist on ajutise töötajaga? Või lahkub litsentsi kasutaja töölt või siirdub teiste töökohustuste juurde ning litsentsi peaks hakkama kasutama keegi teine?  Selliste olukordade vältimiseks soovitame rendilitsentsi lepingu iseteeninduskeskkonna jaoks kahetasemelist juurdepääsu, st määrata lepinguhalduriks isik, kes saab kasutajat/kasutajaid määrata ja muuta. Näiteks kui ettevõttes on määratud litsentsidega tegelev IT spetsialist, siis tema võiks määrata lepinguhalduriks. Tema määrab omakorda kasutajad konkreetset litsentsi kasutama. Tema saab olukorral silma peal hoida ning vajadusel kasutajaid muuta. Ühtlasi on haldur see isik, kelle poole pöördume seoses lepingu pikendamise jms teemadega. Loe pikemat artiklit.

Lisainfot Autodeski lehelt.

Video: kuidas lepinguhaldur saab kasutajatele õigusi anda:

 

Küsimused ja vastused

Kas ma pean olema internetiga ühenduses kogu aeg?

Ei pea. Tarkvara saab töötada ühenduseta kuni 30 päeva. Selle aja jooksul peaks vähemalt korraks arvuti internetiga ühendama. Peale 7-päevast ühenduseta tööd kuvatakse selle kohta ka meeldetuletus.

Kas tarkvaratellimuse puhul asub pilves või minu arvutis?

Tarkvara asub (installitakse) sarnaselt püsilitsentsiga kasutaja arvutis.

Kas tellimuslitsentsiga tarkvaraga loodud failid erinevad kuidagi püsilitsentsiga tehtud failidest?

Ei.

Kas tellimuslitsentsiga tarkvara kasutajal on õigus kasutada ka tarkvara eelmisi versioone?

Subscriptioni kliendi õiguste hulka kuulub õigus kasutada kuni kolm versiooni vanemat tarkvara. Tellimuslitsentsiga tarkvara puhul on see sama, kuid hetkel pakutakse ainult neid versioone, mis on Subscription süsteemis olemas olnud. Kuna Subscription funktsionaalsust hakati pakkuma alles versiooni 2014 ajal, siis vanemaid ei pakuta.

Kas olemasoleva püsilitsentsi saab vahetada Subscription-i vastu või vastupidi?

Ei.

Kas tellimuslitsentsil on ka võrgulitsentsi tüüp?

Ei. tellimuslitsents on seotud konkreetse kasutajaga, kes pääseb litsentsile ligi oma individuaalse kasutajakontoga. Tarkvara saab ja võib installeerida erinevatesse arvutitesse, milles töö alustamiseks tuleb sisse logida. Korraga saab tööd teha ühes arvutis.

Kas tellimuslitsentsi saab ühelt firmalt teisele üle kanda?

Ei.

Kuidas käituda, kui tellimusperiood lõpeb, kuid mul on vaja tööd jätkata?

Võta juba enne perioodi lõppu ühendust edasimüüjaga, kelle kaudu saab tellida telllimusperioodi pikenduse. Süsteem on sarnane Maintenance Subscriptioni süsteemiga. Ka Autodesk saadab kasutajale meeldetuletusi tellimusperioodiperioodi lõppemise kohta.

Kuidas tellida tellimusperioodile pikendust, kui periood on läbi saanud?

Tellimusperioodi taastamine ei ole võimalik, kuid saad alati alustada uue tellimusega. Võta selleks edasimüüjaga ühendust.

Kas tarkvara installimeediat DVD/USB kujul on võimalik saada?

Tellimuslitsentsidele seda võimalust ei pakuta.

Kas võin prooviversiooni aktiveerida tellimuslitsentsi seerianumbriga?

Jah. Tarkvara saab peale seerianumbri sisestamist ise aru, kas tegemist on püsi- või tellimuslitsentsiga.

Comments are closed.

Massive Presence Website